کاربرد های واتر استاپ ها

کاربردهای واتر استاپ ها بسیار فراوان می باشد یکی از کاربرد های واتر استاپ ها  در بتن برای جلوگیری از نفوذ مایعات می باشد.اگرچه ما بتن را غیرقابل انكار می دانیم ، اما می تواند نقاط ضعف آن را داشته باشد. یکی از این موارد انبساط و انقباضاتی است که هنگام تحمل دما تغییر می کند. برای پذیرش این امر از مواردی مانندواتر استاپ ها استفاده می شود. بسته به اندازه سازه ای كه از بتن ساخته می شود نیاز به چندین مورد از اینها دارد.

کاربرد های واتر استاپ ها

کاربرد های واتر استاپ ها

یکی دیگر از کاربرد های واتر استاپ ها این است که برای جلوگیری از ترک خوردگی در امتداد اتصالات و درزهای سازه های بتنی ، اتصالات انبساط ایجاد می شود ، اما اینها باید به درستی آب بندی شوند تا اجازه ندهند آب درون آنها نریزد. این جایی است که آب متوقف می شود.

اندازه این ساختار مشخص خواهد کرد که چه تعداد اتصالات انبساطی باید مورد استفاده قرار گیرد و طبیعتاً هرچه این ساختار بزرگتر باشد ، بیشتر مورد نیاز خواهد بود. این فقط در ساختارهای تجاری بزرگ که این شرط را داشته باشند نیست ، زیرا اغلب برای ساختمانهای مسکونی الزامی است بلکه در مقیاس کمتری مانند بین پاورقی ها و پایه ای که محل اتصال سرد وجود دارد.کاربرد های واتر استاپ ها بسیار زیاد است که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

انتخاب واتر استاپ ها

 کاربرد های واتر استاپ ها بسیار متنوع است برای نمونه انتخاب ایستگاه آب مناسب براساس نوع اتصالات ، محل توقف آب ،ضخامت بتن ، نوع بتن ، موقعیت آرماتور ، حرکت مورد انتظار,(انبساط / برش) و همچنین آب / فشار که قرار است در معرض آن قرار گیرد. در چهار نوع D ، A ، DA و AA تهیه می شود.نوار آب بندی مفاصل برای اتصالات انبساط (نوع D),نوار آب بندی محکم برای اتصالات ساختمانی (نوع A),نوار آب بندی سطح اتصالات انبساط (نوع DA)نوار آب بندی اتصالات اتصالات ساختمانی (نوع AA) همه ی موارد گفته شده از کاربرد های واتر استاپ ها می باشد که شما را در انتخاب واتر استاپ ها راهنمایی می کند.

کاربرد های واتر استاپ ها

انواع واتر استاپ ها

از کاربرد های واتر استاپ ها می توان گفت  واتراستاپ ها پوشهای ساخته شده از پلاستیک های اکسترود شده مانند پلی وینیل کلرید انعطاف پذیر PVC ، پلی اتیلن (PE) یا لاستیک ولکانیزات گرمانرم (TPV). فلز تشکیل شده مانند فولاد ضد زنگ ، مس یا فولاد کربن – با یا بدون پوشش های پلیمری؛ دماسنجهای اکسترود شده مانند لاستیک طبیعی ، لاستیک استایرن بوتادین یا لاستیک نئوپرن.

مزایا و کاربرد های واتر استاپ ها 

مزایا و کاربرد های واتر استاپ ها بسیار فراوان و متنوع می باشند که به چند نمونه از کاربرد های واتر استاپ ها که به شرح زیر است اشاره می کنیم.در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر از کاربرد های واتر استاپ ها با شرکت ما تماس بگیرید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

    انعطاف پذیری بالا.
استحکام کششی بالا.
در اندازه ها و انواع مختلفی موجود است
کیفیت بالا برای دوام طولانی (مقاومت شیمیایی).
چرخه انجماد و ذوب مقاوم است.
جوشکاری و پیوستن به سایت آسان است.
مناسب برای فشار زیاد آب

کاربرد های واتر استاپ ها

نصب و راه اندازی واتر استاپ ها

واتر استاپ ها باید به گونه ای نصب شود که در هنگام ریختن بتن ، در جای صحیح خود نگه داشته شود.بتن باید به طور کامل در اطراف ABA WATERSTOP فشرده شود تا از سوراخ هوا یا مناطق متخلخل باقی نماند.در صورت وجود تقویت ، باید یک تراز کافی برای اجازه تراکم درست باقی بماند.جوشکاری و نصب واتر استاپ ها همیشه با تنظیم قالب و تخمگذار میله های تقویت کننده برای بهترین نتایج هماهنگ است.که این نیز یکی از کاربرد های واتر استاپ ها به شمار می رود.

 

کاربرد های شیمیایی واتر استاپ ها

یکی دیگر از کاربرد های واتر استاپ ها در تمامیت سازه های بتونی دارد. واتر استاپ ها دیافراگم مایع محکم را هنگام تعبیه و در بین اتصالات بتونی در جریان قرار می دهد.  بطور چشمگیری با ارائه مقاومت شیمیایی بی همتا در طیف گسترده ای از مواد شیمیایی تهاجمی ، حلالها و روغنهای داغ روغن ، دامنه هندوان معمولی را گسترش می دهد. پروفیل های واتر استاپ ها سازگار با EPA سازگار NSF 61 برای ساخت و سازهای جدید و مقاوم سازی و همچنین ابزارها و لوازم جانبی لازم جهت نصب مناسب در دسترس است.

کاربرد های واتر استاپ ها

واتر استاپ هیدروفیل

واتر استاپ هیدروفیل انتخاب خوبی می باشد زیرا محبوبیت خود را از عملکرد خود به عنوان یک کیفیت عالی و کاملاً بی نظیر واشر آب بندی به دست آورده است. ترکیباتی که از آن ساخته شده اجازه می دهد تا در جایی که رطوبت وجود دارد متورم شود. این تورم باعث ایجاد مهر و موم کامل در مفاصل می شود.

آنها به گونه ای طراحی شده اند که زمان لازم برای شروع تورم است و این بدان معنی است که انبساطی که طی می شود خیلی زود اتفاق نمی افتد. این همچنین بدان معنی است که بتن قبل از انبساط باید به طور کامل تمیز شود که مهم است اگر بتن در تمام قدرت خود قرار گیرد

مهندسان بتن نیز به دلیل انعطاف پذیری در نوع اتصالات قابل استفاده در آن از این نوع آب متمایز تحت تأثیر قرار می گیرند. به این معنی که آنها می توانند از همان نوع برای اتصالات افقی و عمودی استفاده کنند که باعث می شود کار سریع تر انجام شود.

 

کاربرد های واتر استاپ ها

یک مشکل در گذشته

یک مشکل در گذشته یافتن آب متوقف شده است که موقعیت خود را به خوبی از طریق چسبندگی حفظ می کند. بسیاری از انواع قدیمی تر امکان جاسازی در بتن را در حالی که هنوز مرطوب بود ، نداشتند. این یک مشکل اساسی است که آب ایستگاه هیدروفیل توانسته است به پایان برسد. با دوام و سهولت استفاده و کیفیت آن ، به سرعت تبدیل به انتخاب شماره یک در صنعت بتن می شود.

برای به دست آوردن بهترین کاربرد های واتر استاپ ها ،  مزایای عالی واتر استاپ هایا آب بند مصالح در اینجا بیشتر کسب کنید.

 

بتن شیمی سازه

شرکت بتن شیمی سازه با کادر مجرب خود آماده خدمات رسانی به شا عزیزان می باشد و شما را در زمینه انتخاب  واتر استاپ ها و نوع آن ها و کاربرد های واتر استاپ ها  راهنمایی می کند در صورت داشتن هر گونه سوال در مورد کاربرد های واتر استاپ ها می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا اطلاعات بیشتری را کسب کنید.

0 پاسخ

ارسال یک پاسخ

می خواهید در گفتگو ها شرکت کنید؟
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *